Sterowane elektronicznie

Dieseltechnika / Turbosprężarki – naprawa i regeneracja / Sterowane elektronicznie

Sterowane elektronicznie

Sterowane elektronicznie

Producenci pojazdów  dzięki zastosowaniu turbosprężarek z elektronicznymi siłownikami zmian położenia kierownicy spalin (popularnej geometrii)  mają większy i bardziej precyzyjny wpływ na pracę układu doładowania przez co uzyskują większą dynamikę pojazdu, ograniczają emisję spalin i obniżają spalanie. Układy te z racji na stopień zaawansowania regulacji przysparzają wiele trudności w naprawię tego podzespołu. Strona mechaniczna poza kilkoma szczegółami jest identyczna jak typowej turbosprężarki sterowanej siłownikiem pneumatycznym i naprawa przebiega identycznie do chwili gdy należy zająć się wysterowaniem elektroniki.
Od początku działalności  Dieseltechniki związanej z naprawą  turbin postawiliśmy nacisk na rozwój tej gałęzi naprawy związanej z elektronicznym sterowaniem. Dzięki wdrożeniu technologii elektronicznej i długiemu doświadczeniu w  naprawach elektronicznych sterowników silników  samochodowych. Stworzyliśmy możliwości napraw siłowników turbin poprzez wymianę zużywających się elementów mechanicznych i programowaniu układów mikroprocesorowych.
Jako jedyni w Polsce jesteśmy w stanie zaprogramować, a nie tylko sprawdzić położenie elektronicznych siłowników i zakres ich drogi przesuwu.

Każda turbosprężarka z siłownikiem elektronicznym oprócz testów jak zwykła turbosprężarka  jest  poddawana takim testom jak:

  • poprawność modułu elektronicznego  do modelu turbiny,
  • pomiar parametrów elektrycznych silnika siłownika,
  • test komunikacji z modułem (modulacja PWM / CAN ),
  • pomiar luzów międzyzębnych na elementach mechanicznych nastawnika,
  • programowanie pozycji "zero " nastawnika turbiny do ustawień po naprawie,
  • dynamiczny test przepływu powietrza przez geometrię i poprawność regulacji,
  • wydruk protokołu badań dla ustawień elektroniki.